ANBI gegevens

Beleidsplan

Het bestuur heeft een beleidsplan voor de komende 2 jaar vastgesteld. Dit kunt u hier raadplegen.

ANBI status.

De stichting heeft van de belastingdienst de ANBI status gekregen. Dit houdt in dat schenkingen aan de PVL aftrekbaar zijn voor de inkomstenbelasting en dat schenkingen van PVL niet belast zijn bij de ontvanger, mits de schenking conform de doelstelling van de PVL is.

Sinds 2021 stelt de belastingdienst strengere eisen aan ANBI’s en welke informatie ze op hun website moeten publiceren. Daarbij maken zijn een onderscheid tussen zogenaamde “grote” ANBI’s en gewone ANBI’s. De PVL  valt in de laatste categorie en heeft dus een minder vergaande informatieplicht. Het bestuur kiest er echter voor om zo transparant mogelijk te opereren en daarom zoveel mogelijk te publiceren, ook al is het niet verplicht. Daarom wordt toch het standaardformulier "ANBI algemeen” gebruikt, dit kunt u hier raadplegen. Financiele gegevens zullen worden gepubliceerd zodra de jaarrekening over het eerste (verlengde) boekjaar is vastgesteld, derhalve uiterlijk 31 januari 2023.

De ANBI-status kunt u hier controleren (u komt op een zoekmachine van de belastingdienst, vul daar in “stichting projectfonds” en de gegevens van de PVL worden zichtbaar).

Het RSIN nummer (van de belastingdienst) is 8615.68.473

Jaarverslagen.

Op deze pagina zal de PVL jaarverslagen publiceren van de afgesloten boekjaren. Het eerste boekjaar is een verlengd boekjaar, daar de stichting pas in de loop van het boekjaar 2020-2021 actief is geworden. Het eerste jaarverslag zal derhalve worden vastgesteld en op deze website verschijnen binnen 6 maanden na afloop van het verlengde eerste boekjaar, dus uiterlijk op 31 januari 2023. Verslaglegging van de ondersteunde projecten wordt echter zo snel mogelijk na realisatie van een project separaat op deze website gepubliceerd.

Adres:

De PVL is formeel gevestigd aan de Nijverheidsweg 25 - 6227 AL Maastricht (zijnde het gebouw van het Bernard Lievegoed College).

Contact

Het bestuur is enkel bereikbaar via gewone post of via email: secretaris@stichtingpvl.nl.